Vyšel nový trailer na druhou řadu seriálu Star Wars: The Bad Batch
Včera vyšla upoutávka na druhou sezónu animovaného seriálu Star Wars: The Bad Batch. více »
10 nových Star Wars seriálů a projektů!
Dnes byly představeny nové projekty, hlavně seriály rozšiřující svět Star Wars. Máme se na co těšit, tak si je pojďme představit. více »
Zemřel David Prowse, představitel Darth Vadera v původních filmech.
V úctyhodných 85 letech nás navždy opustil herec a kulturista David Prowse. Tohoto herce můžete znát díky jeho impozantnímu hereckému výkonu Temného Lorda ze Sith, Darth Vadera. více »
Přehled: Yoda v The High Republic, světelný meč z plasmy, Bane a SW Squadrons
V dnešním přehledu se podíváme na Yodu a jeho nastoupení v sérii The High Republic, realistický světelný meč nebo poslední letošní Star Wars komiks. Jak se to má s Darth Banem a co nás čeká u Star Wars: Squadrons? více »
Ewan McGregor se rozhovořil o chystaném seriálu s Kenobim
Filmový představitel Obi-Wana Kenobiho, Ewan McGregor (49 let), se vrátí do role mistra Jedi po 16 letech od premiéry Star Wars Epizoda III: Pomsta Sithů. Kromě toho potvrdil v pořadu Graham Norton Show, že s natáčením seriálu se začne v březnu 2021. více »

Začiatok Veľkej čistky alebo Existuje ešte cesta späť?

Reklama
Přidat komentář

Komentáře

Obrázek uživatele Pětka
24-25
Pětka [Redaktor]
9. Březen 2013 - 15:33
Páni! To je.... úžasný! Chvílema mi úplně běhal mráz po zádech... Píšeš krásné povídky, pokračuj v tom... ;)

„Optimistu, těšícího se na vše dobré, čeká pravděpodobně zklamání. Pesimista, počítající s tím nejhorším, může očekávat spíše příjemné překvapení.” - Pětka (24.7.2015)

+1
+4
-1
Obrázek uživatele Mate
29-30
9. Březen 2013 - 16:18
Ďakujem veľmi pekne. Som rád, že sa ti moje poviedky páčia :)

"Obi-Wan... there is good in him… I know. I know there is… still…" ―Padmé Amidala's final words

+1
+1
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
14. Březen 2013 - 21:56
Tak tahle povídka je dokonalá.
Ve svém hodnocení se budu opakovat a bude hodně podobné hodnocení u předchozích povídek, ale to jen proto, že si stále udržuješ vynikající kvalitu i příběhy, a vždycky se ti podaří vtáhnout mě do děje natolik, že při čtení zapomenu na okolní svět.

To, co mě vždycky tak okouzlí na tvé tvorbě (když pominu děj, který ani tentokrát neztratil nic ze své originality a přinesl nám pohled do zákulisí událostí Georgem Lucasem neupřesněných), je harmonická kombinace překrásných popisů, které jsou přirozené, lehké a elegantní, s psychologickým zpracováním myslí jednotlivých postav. To, nad čím přemýšlí a jak nad tím přemýšlí je tak věrohodné, že bych snad i přísahala, že pokud by něco jako konfrontace Ahsoky a Dartha Vadera proběhlo, odehrálo by se to právě takhle.
Rovněž máš obrovskou poklonu za bravurné vystižení vnitřního boje dvou osobnostních složek Dartha Vadera. Neuvěřitelné! Nejsi náhodou psycholog? :)
Stejně jako PredsaJa - snad mi odpustí, že ho zde zmiňuji :D - dokážeš psát s mimořádným citem pro psychiku jednotlivých postav. Jejich chování je pak až neuvěřitelně reálné. Nad tímhle vždycky žasnu a je to věc, která mě při čtení potěší snad nejvíc.
Že vám na Slovensku něco přidávají do vody, že tak pěkně píšete? Přiznejte se! :D

Zkrátka, dneska mám pro tebe jenom samou chválu a také vyjádření díků prostřednictvím deseti zasloužených hvězdiček. Přeji hodně zdaru při dalším psaní a moc se těším, čím mě dostaneš příště ;)

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
+3
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
15. Březen 2013 - 12:36
Odpustené. Je pekné, že ma niekto spomína a ešte krajšie, ak ma spomína v dobrom. To sa mi často nestáva :)
Aby to nevyznelo, že môj komentár nemá s témou nič spoločné - súhlasím s tebou vo všetkých bodoch a sám by som to nepovedal krajšie. (Snáď je to teraz dostatočne zamaskované.)

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Mate
29-30
15. Březen 2013 - 17:35
Ďakujem veľmi pekne :)
Pri čítaní tvojho komentára som cítil veľké zadosťučinenie.
A nie, niesom psychológ :D Aj keď možno raz... Budúcnosť stále v pohybe je :D
A s tou vodou... no neviem :D posledne chutí nejako divne. Dúfam, že nám Moravou neposialate nič zlé na Slovensko :D
Každopádne ďakujem ešte raz a veľmi si vážim tvoj komentár. :)

"Obi-Wan... there is good in him… I know. I know there is… still…" ―Padmé Amidala's final words

+1
+1
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
15. Březen 2013 - 12:31
Rozhodoval som sa medzi dvomi možnosťami: buď tvoju poviedku čítať štyri dni po malých častiach alebo si nájsť jeden deň čas a prečítať si to na jeden "nádych". Vybral som si druhú možnosť. A musím povedať, že som sa rozhodol správne. Dovoľ teraz, aby som sa opäť vyjadril k tvojej poviedke. Ku dvom možnostiam pridávam aj dve pasáže môjho komentára. Prvá bude, ako iste očakávaš, chválospev a druhá, moje malé pripomienky a návrhy, ako ťa dotlačiť k dokonalosti. Tak poďme na to!

Začnem opäť poznamenaním, že ma neprestávaš prekvapovať výberom príbehu a zameraním sa na "nezmapované" časti tejto svetoznámej ságy. Poskytuješ nám triezvy, originálny pohľad. Ktorý je vo svojej podstate na takej obsahovej a filozofickej úrovni, že ja osobne ho pokladám za kánon. Nenarúšaš zaužívané a autormi predostierané prejavy správania, historických udalostí a celkového zázemia príbehu a spájaš ich v uveriteľnom prejave, ktorý má od začiatku jasný cieľ. Keby som mal klobúk, tak si ho dám dole.

Má vôbec zmysel rozoberať tvoj štýl? Podľa mňa nie. Udržuješ si svoj štandard, ktorý je na pomery poviedok na tomto webe písaný veľmi kvalitne, precízne a s čoraz menším počtom chýb, tak ako štylistických, tak aj gramatických.

Prejdem k opisom. Podávaš ich premyslene, s dôrazom na ľahkú predstavivosť. Páči sa mi to! Je to zaujímavé a vábivejšie. Tá ľahká predstaviteľnosť spôsobuje, že sa čitateľ dokáže ľahko vcítiť do celého príbehu. Dokonca môže mať pocit, že v ňom žije. Jediné, čo k tomu môžem viac poznamenať je stručne a jasne: Udrž si to. Pracuj s tým, lebo je to dobré! :D

Charaktery postáv. Toto je práve tá časť, kvôli ktorej čítam tvoje poviedky. Musím hneď na začiatku poznamenať, že to považujem za najdôležitejší bod tvojich poviedok vo všeobecnosti. Je vidieť, že na presvedčivosť kladieš veľký dôraz a že s príbehom jednoducho žiješ. Na tom je vidieť, že si prečítal mnoho kníh o Star Wars, že "ovládaš" filmy, že žiješ so s týmto svetom každý deň. Postavám rozumieš, ich spôsoby a zámery ich konaní máš "naštudované". A to je základný kameň, na ktorom očividne staviaš. Charakter postáv je prepracovaný, uveriteľný, podložený argumentmi z "oficiálnych zdrojov" a rozvíjaný takmer identickým spracovaním prejavu. Za to ťa rozhodne chválim. A hlavne musím vyzdvihnúť tebou spracovaného Dartha Sidiousa. Inak povedané, pri čítaní nadobúdam dojem, že postavy konajú presne tak, ako by konať mali vzhľadom na to, čo o nich viem. Tlieskam!

K ostatnému len v skratke. Dialógy máš postavené veľmi kvalitne, to sa dosť dotýka priamo toho, čo som spomenul o pár riadkov vyššie. Boli v optimálnej miere zastúpené, dobre vysvetľovali a dopĺňali opisy a vnútorné monológy. Členenie textu bolo spravené dômyselne. Tam som ti nikdy nemal čo vytknúť. Hlavne si to udrž :D Používanie umeleckých výrazov ti chválim taktiež. Prinášalo to totiž krásne vnemy.

Doslova som celý text hltal. Spočiatku som sa obával, že je pridlhý. Avšak potom sa to prevrátilo a ľutoval som, že už je koniec. Bolo to veľmi príjemné čítanie. City a pocity, ktoré vždy chcem, aby poviedka vyvolala, tam boli vykreslené presne a priamo. Opäť klobúk dole nad voľbou vhodných slov, pretože vyjadrili to, čo vyjadriť mali. A to je práca mimoriadne náročná.

Prvá časť môjho komentára je pri konci. Stručne som zhrnul všetky tie fakty, ktoré sa mi páčili. Ak som na niečo zabudol, určite tu bude niekto, kto to "vysloví" za mňa. Teraz prejdem k druhej časti, ale nemusíš sa báť. Nebude to nič mimoriadne - skôr len postrehy, aké občas robím a to, ako určite uznáš aj ty, je mimoriadne subjektívna vec a ak nebudeš chcieť, riadiť sa ňou nemusíš. Takže opäť, začíname!

Z úvodu ti len pripomeniem zopár chýb, ktoré som v texte našiel. Bohužiaľ, nezapisoval som si to, takže budem hovoriť spamäti. Ako sa to stáva asi každému, keď človek napíše Ahsoka 10x za sebou, minimálne raz spraví chybu. Tvoje ospravedlnenie prijímam a pokračujem ďalej :D Objavil som v texte slovo "vypadalo" vo význame "vyzeralo". U nás sa to nepoužíva, je to čechizmus (tak isto ako "kľud", ktorý si tiež použil). Potom som narazil v texte 2x na jav, keď sa dve slová na seba dosť podobali (mali rovnaký základ), ale zapísal som si iba jedno: "postupne postupovala". Neznie to príliš dobre, i keď niekedy je ťažké nájsť synonymum k týmto slovám. Na tieto chyby poukazujem z toho dôvodu, ktorý som uviedol vyššie. Niekto ťa musí tlačiť k dokonalosti :)

A posledná vec, ktorej sa budem venovať je celkový dojem z môjho subjektívneho pohľadu. Musím povedať, že predchádzajúca poviedka bola v tomto bode konzistentnejšia. Narážam na mierny protiklad medzi tebou ako autorom a rozprávačom, Ahsokou a jej myslením a taktiež Darth Vaderom / Anakinom a jeho pohľadom na vec. Občas som totižto nadobúdal dojem, že si protirečíš. Bohužial, tvoja poviedka je až pridlhá na to, aby som dokázal jednoznačne argumentovať z textu. Pokúsim sa to spraviť opisom.

Začnem pohľadom rozprávača. Zvykol som si, že je vševediaci - do každého vidí. Tvoj bol skutočne prirodzený, až kým nenarazil na Vadera. Tam sa moja predstava začala mierne rúcať. Ten rozprávač tam bol totižto trikrát a vždy inak. Raz ako Sidious, kde si to zvládol s ľahkosťou a do rozprávača si nemiešal jeho (Sidiousov) osobný pohľad, ale zostal "nad vecou". Potom však prišla na rad Ahsoka a rozprávač bol jej sympatizantom. Začal myslieť ako ona, rozvíjal jej myšlienky a "prikláňal" sa na jej stranu a teda, na stranu dobra. Keď však prišiel Vader, po čase sa vševediaci rozprávač zmenil a kládol dôraz na temné myšlienky, akoby boli jeho vlastné. Chcem tým povedať, aby si si dával pozor a nezabudol ho od toho odčleňovať. Rozprávač by mal zostať nestranný, alebo keď už, aspoň nech "nadržiava" iba jednej strane. Odporúčal by som to oddeľovať niečím v zmysle: "Vader si bol istý, že to Rád Jedi zlyhal." Ak to povieš bez toho, aby si do toho zakomponoval osobu, ktorá si to myslí alebo ju aspoň predtým spomenul a nadviazal na jej prejav, stane sa to, že čitateľ to môže zobrať ako hotovú vec - takto to má byť, toto je dané a nezávisí to od pohľadu hlavných postáv.

Na záver by som len spomenul moje odporúčanie viac sa vyhrať s popisovaním minulosti a prítomnosti Vadera, ak sa k nemu niekedy vrátiš. Občas sa ti to prelínalo tým spôsobom, že najskôr si tvrdil, že Vader nemá s Anakinom nič spoločné. Potom to boli dve postavy, ktoré sa navzájom ovplyvňovali - akoby boli jedna s dvomi osobnosťami. Čo by som si predstavoval je väčšie odčlenenie Vadera od Anakina. Od začiatku až do konca sa držať jednej teórie a rozvíjať ju. Aby sa nestalo, že si v poviedke budeš mierne protirečiť. Príkladom je rozhovor na začiatku poviedky a jeho porovnanie s rozhovorom s Ahsokou.

To boli všetky pozitíva a negatíva, ktoré som považoval za dôležité spomenúť. K záverečnému hodnoteniu len dodám, že tých negatív bolo málo a nepôsobili na mňa tak, aby som ti dnes nemohol udeliť vysokú známku. V mojom prevedení je to 95%. Čo je 10*. Zároveň musím poznamenať, že čo sa týka tvojej tvorby, hranicu si sám posúvaš stále vyššie a vyššie. 9* pri prvej poviedke sa nerovná 9* pri ďalších. Musím sa ti taktiež poďakovať za tvoju prácu, ktorá mi príjemne spestrila ráno. Želám ti do budúcna veľa šťastia pri písaní a veľa nových nápadov na príbehy. Odviedol si skutočne dobrú prácu.

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Mate
29-30
15. Březen 2013 - 19:03
Tak v prvom rade veľmi pekne ďakujem, že si si nakoniec našiel čas prečítať moju poviedku a dal si si tú námahu takto krásne zhrnúť pozitíva aj negatíva. Som vážne šťastný a veľmi si to cením.

V tom, že každý deň žijem so svetom Star Wars a že som prečítal množstvo kníh z tejto ságy, máš o mne pravdu. Moji rodičia mi hovorili, že keď som mal 4 roky (doba, keď som bol príliš malý na to, aby ma mohol zaujať nejaký "dospelácky" film), Star Wars Nová nádej bol prvý film, ktorý som dopozeral až dokonca. Odvtedy som týmto vesmírnom fascinovaný. Posolstvo, ktoré nám Lucas nechal, je naozaj geniálne.

Tie čechizmy... snažil som sa na ne dávať pozor a nepoužívať ich, lenže keď človek denno-denne číta knihy v češtine (do slovenčiny totiž neboli preložené žiadne knihy zo Star Wars) často spraví podobné chybičky. S tým slovom "kľud" - je pravda, že mi to word počiarkol červenou - tiež som si sprvu myslel, že je to čechizmus, ale mal som za to, že v češtine sa to povie "klid". Každopádne ďakujem za postrech a v ďalších prácach si budem slovnú zásobu strážiť pozornejšie.

K tomu rozprávačovi. Mojim cieľom nebolo, aby rozprávač niekomu "nadŕžal". Skôr som to chcel spraviť tak, aby každá postava mala vlastného rozprávača, ktorý opisuje, ako práve tá daná postava vníma svet. Ale možno som to prehnal. Mal som asi naozaj klásť väčší dôraz na to, aby bolo jasné, že sa jedná len o "uhol pohľadu" danej postavy (ako si povedal ty). Dám si na to nabudúce pozor.

To protirečenie. Asi viem, čo tým myslíš (Vaderov pohľad na Silu - niekedy ako na Silu, ktorá je výhradne len temnou stranou a niekedy ako Silu s dvoma složkami. Tiež aj tá celá záležitosť s tým, že kto je a kto už nie je Ahsokiným učiteľom...). Máš pravdu, že to tam naozaj je a trochu to kazí celkový dojem. Je to spôsobené tým, že som sa možno až priveľmi snažil naznačiť obe osobnosti Dartha Vadera, ktoré sa "bijú o jeho telesnú schránku" a súčasne sa navzájom ovplyvňujú. Chcel som tým len ukázať, že všetko, o čom rozmýšľa Anakin (vo chvíľach, keď "žije") sa prenáša aj na Vadera a ovplyvňuje resp. mení Vaderove konečné názory.

Čo poukazuješ na fakt, čo som v úvode spomenul, že Vader nemá s Anakinom nič spoločné - tým som len chcel ukázať, ako sa Vader sám snažil zaprieť svoju bývalú existenciu (ale keďže ten úsek bol písaný z pohľadu Ahsoky, nezapojil som do toho to, čo sa v skutočnosti dialo vo Vaderovej mysli). Chcel som, aby to vyzeralo tak, že hneď ako prišiel k Ahsoke, jej chcel ukázať, že už nie je tým kým býval. Až potom, keď s Ahsokou začal konverzovať si mal uvedomiť fakt, že sa nemôže pretvarovať a musí akceptovať to, že svoju bývalú žiačku pozná a že niekedy bol Anakinom Skywalkerom. Možno som sa v tom všetkom tak trochu domotal aj ja sám, ale všetko som to robil preto, aby som zvýraznil konflikt v Darthovi Vaderovi. Mal som to viac rozpísať, pretože naozaj to pôsobí ako protirečenie. Ďakujem aj za toto upozornenie.

Každopádne ďakujem ti za všetko, čo si vo svojom komentári spomenul. Teší ma, že sa ma pokúšaš dotlačiť k dokonalosti :D
Už z tvojich predchádajúcich komentárov (ale tiež aj z komentárov iných uživateľov) som si toho veľa zobral. Aj v tejto poviedke som sa snažil vyvarovať sa chýb, na ktoré si ma v minulosti upozornil. Ak sa naozaj zlepšujem, ako tvrdíš, tak z veľkej miery je to aj tvoja zásluha. Ale tiež aj zásluha každého, kto si nájde čas prečítať a následne okomentovať moje diela. Ale určite sa nik so mnou nebude hádať, keď poviem, že to hlavne ty s dĺžkou tvojich komentárov posúvaš každého z nás stále ďalej a ďalej, pretože tvoje komentáre sú najobjektívnejšie zo všetkých. Samozrejme sú tu aj iní a ja nechcem, aby to vypadalo tak, že "vážne" beriem len tvoj názor. Každý jeden komentár ma poteší rovnakou mierou a ako povedal Emerson - každý človek ma v niečom predstihuje a v tom sa môžem od neho učiť.

Tak ešte raz: veľká vďaka ti.

"Obi-Wan... there is good in him… I know. I know there is… still…" ―Padmé Amidala's final words

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
18. Březen 2013 - 9:19
No, ty alespoň každý den čteš české knížky, tudíž se občasné použití českého slova dá omluvit, ale já ve slovenštině čtu akorát ty vaše povídky a taky už jsem se přistihla, že jsem při psaní Pragmatika napsala "vyzeralo" místo "vypadalo" :D

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
+2
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
18. Březen 2013 - 15:49
Na všetko existuje nejaký argument. Môžme teda povedať, že sa snažíš prispôsobiť aj slovenským čitateľom, ktorí túžobne očakávajú nového Pragmatika. Mate bude určite súhlasiť, ak poviem, že ďakujeme :D

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Mate
29-30
18. Březen 2013 - 17:46
Áno, áno. Nemám dôvod nesúhlasiť. Ďakujem, že si poďakoval aj za mňa :D
A s tým túžobným očakávaním Pragmatika máš tiež pravdu :D

"Obi-Wan... there is good in him… I know. I know there is… still…" ―Padmé Amidala's final words

+1
+3
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
18. Březen 2013 - 18:58
:D Tak dobře, vzdávám se :)

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
0
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
18. Březen 2013 - 23:37
Keby som vedel, že sa vzdávaš tak ľahko, napísal by som to už skôr. :-)

+1
0
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
19. Březen 2013 - 20:31
To jsi měl, další příležitost už nebude :D

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
0
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
19. Březen 2013 - 20:51
Vkladáš priveľkú dôveru do svojho tvrdenia, o to väčší zmätok musí panovať v tvojej hlave. Ale ja budem natoľko šľachetný, že tento základný ľudský nedostatok nebudem proti tebe zneužívať. Aspoň nie dnes...

+1
0
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
19. Březen 2013 - 22:36
To mě těší :) Děkuji za tvou shovívavost!

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
+1
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
19. Březen 2013 - 23:42
Budem očakávať, že mi tento "dlh" splatíš... Teda, že aspoň poriadne nabrúsiš sekeru, kým zatneš. :D
Ale dobre dobre, už som ťa dnes ničil viac ako dosť. Si slobodná!

+1
+1
-1