Nejambicióznější Star Wars hra je u ledu, Amy Hennig opustila EA
Nejambicióznějším Star Wars titulem, který byl vyvíjen v posledních letech, byla rozhodně hra od Visceral Games, na které pracovala Amy Hennig, scénáristka vynikající herní série Uncharted. V této hře jsme se podle všeho měli ocitnout v obdodí mezi epizodami Nová naděje a Impérium vrací úder a ujmout se role Alderaance s přezdívkou Dodger, který se po zničení Alderaanu první Hvězdou smrti vydal na dráhu zločince. Dodger uniká Impériu a postupně se učí jak přežívat. Později se však Impérium začne zaměřovat na vnější okraj galaxie, kde se mají skrývat Povstalci. Právě kvůli tomuto se kriminální podsvětí značně proměňuje, přátelé se obrací proti sobě a z kriminálníků se začínají stávat hrdinové, kteří chtějí pomoct Povstalecké alianci. Své bezpečí si měl Dodger zajišťovat jakýmsi energetickým lasem a blasterem. Ve hře jsme měli mimo jiné zabránit další katastrofě, kterou by mohla způsobit strašlivá zbraň Impéria. Potkat jsme se měli také s Jabbou Huttem.
Mělo se jednat o příběhovou akční adventuru z pohledu třetí osoby, jejíž příběh měl být co nejvíce filmový. Hra by byla kánonická a zapadala tak do příběhové linky Star Wars. To vše je však minulost, jelikož studio Visceral Games bylo na konci roku 2017 zrušeno a vývoj byl přesunut do studia EA Vancouver. Titul se po přesunu měl značně proměnit a z akční adventury se měla stát hra v otevřeném světě s online prvky a s co nejlepší grafikou, i když zaměření na příběh nemělo úplně zmizet.
Doteď jsme však nevěděli, jak to je s Amy Hennig, zda na titulu stále pracuje, či jestli studio opustila. Včera jsme se odpověď dozvěděli. Amy Hennig v rozhovoru pro Eurogamer uvedla, že studio opustila již v lednu tohoto roku a její Star Wars projekt byl uložen k ledu. Všem se dle Amy líbilo, co studio dělalo, a ráda by svou vizi nějakým způsobem oživila. To je však prý velmi komplikované. V EA Vancouver tedy pracují na takřka úplně jiné hře. Hennig dále prozradila, že založila své vlastní indie studio (6 - 8 lidí, maximálně však 15), ve kterém bude pracovat na malých titulech, třeba i pro virtuální realitu.
Je neuvěřitelné, jak moc EA plýtvalo talentem tak zkušené vypravěčky, jako je Amy Hennig, a nejen jejím - studio Visceral bylo již čtrnáctým studiem, které EA zrušilo. Nyní už nemůže být pochyb o tom, že licence pro Star Wars hry je ve špatných rukou. EA během pěti let vydalo pouze dva Battlefronty, přičemž oba byly zklamáním, a jednu mobilní hru. Doufejme, že v roce 2023 Disney licenci neobnoví a šanci dostanou jiné vývojářské týmy. Poslední šancí, kterou EA dávám, je hra Star Wars Jedi: Fallen Order, o které jsme psali zde.